Strona główna BIP |
|
|
|
Rok szkolny 2016/2017 1 semestr cz 2 |
25 listopada dzieci z grup przedszkolnych wyruszyły na poszukiwanie śladów Świętego Mikołaja. Wieść niesie, że Mikołaj wraz ze Śnieżynkami zamieszkuje Kętrzyn. Oby sprawdzić prawdziwość tej informacji dzieci 5-6 letnie wraz z opiekunami wzięły udział w wycieczce do Konsulatu Świętego Mikołaja. Panująca tam atmosfera oraz osoby witające nas już od progu utwierdziły nas wszystkich w przekonaniu, że Mikołaj istnieje na świecie. Dzięki jego elfom mogliśmy zobaczyć jak powstają ozdoby choinkowe, które następnie pozwolono nam udekorować oraz podarowano nam w prezencie.
Dorota Wobolewicz
Zdjęcia ...
25 listopada 2016r odebrana została prestiżowa nagroda jaką jest certyfikat ekologiczny Zielona Flaga , potwierdzająca najwyższą jakość działań placówki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Znaleźliśmy się wśród 277 szkół z całej Polski uhonorowanych certyfikatem Zielonej Flagi lub Lokalnego Centrum Aktywności Ekologicznej, wśród 114 szkół z Warmii i Mazur.
Aby uzyskać certyfikat musieliśmy spełnić wymagające kryteria. Najważniejsze z nich zakładało jak największe zaangażowanie i współpracę z jednostkami zewnętrznymi oraz promowanie naszych działań w szkole i środowisku lokalnym.
Otrzymane wyróżnienie przyznane zostało nam na trzy lata, a jego posiadanie otworzyło nam drogę do międzynarodowej Sieci Eco-Schools, zrzeszającej liderów praktycznej edukacji ekologicznej z 58 krajów świata.
Dorota Wobolewicz
"Nie zaginaj mi rogów, używaj zakładki,
na półce mnie stawiaj,
dbaj o me okładki ..."
Każda książka ma skryte marzenie, aby o nią dbać, aby ją szanować. Chcąc spełnić - na dość dużą skalę - jedno z życzeń tej skarbnicy wiedzy, postanowiłam zorganizować konkurs na najładniejszą zakładkę do książki.
Oczywiście chętnych nie brakowało -zwłaszcza w grupie wiekowej I-III, a tuż za nimi swoją inwencją twórczą wykazali się uczniowie klas IV-VI SP. Na konkurs odpowiedziało zatem 72 członków naszej szkolnej społeczności, bo tyle prac otrzymałam.
Zakładki były przeróżne, odznaczały się niesamowitą pomysłowością, precyzyjnym wykonaniem, przyciągały uwagę techniką wykonania, kształtem, barwami. Odzwierciedlały zainteresowania ich wykonawców a także prezentowały znane i lubiane postacie bajkowe. Znalazły się nawet takie, które nie tylko służyły do oznaczenia strony, na której poprzestaliśmy, ale także do lepszego czytania, bo posiadały lupę.
Konkurs został rozstrzygnięty, choć przyznanie miejsc nie było łatwym zadaniem dla organizatorów. W kategorii klas I-III SP czołowe miejsca zajęły zakładki należące do: Amelii Majsiuk -kl. III B, Oliwii Pierzchanowskiej - kl. II A, Liliany Czapli - kl. III A, w kategorii klas IV-VI: Mateusza Bartoszewicza - kl. IV B, Wiktorii Szafrańskiej - kl. IV B, Laury Żurawel -kl. IV B, w kategorii kl. I-III G następującym uczniom przyznano wyróżnienia: Jakubowi Frączkowi -kl. I A, Bartoszowi Szyndlerowi -kl. III B i Urszuli Jusiak - kl. I B. Na uwagę i docenienie zasługują również zakładki, których twórcami byli:
Filip Hryćko -kl. II B, Adam Szalast -kl. II B, Przemysław Antczak -kl. II A, Roksana Szczurko -kl. III B, Natalia Rostkowska -kl. II A, Magdalena Mucha -kl. III B, Adrian Strojny -kl. II B, Miłosz Emilianów -kl. II A, Kacper Strojny -kl. I A, Adrian Roman -kl. II B,
Kinga Janus -kl. III B. Dla wyżej wymienionych zwycięzców należą się ogromne brawa. Dyplomy i oficjalne gratulacje uczniowie otrzymają podczas najbliższego apelu danej grupy wiekowej. Ich prace można podziwiać na tablicy umieszczonej niedaleko sali gimnastycznej w głównym budynku szkoły. Zachęcam, bo warto:)
M. Rynkiewicz
Zdjęcia ...
20 listopada obchodzony był Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka. W naszym Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Sępopolu 21 listopada 2016r. dzieci i młodzież, upamiętniły to ważne wydarzenie w przeróżny sposób.
Przedstawiciele najmłodszej grupy wiekowej oraz uczniowie klas IV- VI wykonali indywidualnie lub w zespołach prace plastyczne poświęcone prawom dziecka, które w ich ocenie są szczególnie ważne. Na godzinach wychowawczych dowiedzieli się o historii powstania tego międzynarodowego dokumentu jakim jest Konwencja o Prawach Dziecka. Wiedzą również do kogo mogą zwrócić się o pomoc, gdy ich praw są łamane. Przybliżono im zasady działania instytucji Rzecznika Praw Dziecka.
Gimnazjaliści wykazywali się swoją wiedzą w "Międzyklasowym quizie wiedzy o prawach dziecka" Celem quizu było popularyzowanie wśród uczniów praw dziecka, kształtowanie świadomości posiadania praw i obowiązków oraz budowanie odpowiedzialności i poszanowania dla praw innych osób. Sześć trzyosobowych drużyn zmagało się w niełatwych konkurencjach, w których należało wykazać się znajomością zarówno samego dokumentu jak i historii jego powstania. Uczniowie m.in. musieli po krótkim opisie rozpoznać i nazwać wybrane prawo. Na podstawie treści przykładowych listów dzieci, gimnazjaliści wskazywali, jakie prawo zostało złamane. Wiele radości szczególnie publiczności sprawiła konkurencja, w której drużyny musiały wyśpiewać na dowolną melodię treść jednego z wylosowanych artykułów pochodzących z Konwencji o Prawach Dziecka. W efekcie zwyciężyli przedstawiciele klasy IIIa gimnazjum. Na drugiej pozycji znaleźli się uczniowie z klasy IIIb, którzy w dogrywce pokonali najmłodszych gimnazjalistów- klasę Ib.
K. Stankiewicz
Zdjęcia...
Czy można miło spędzić wieczór w towarzystwie seniorów? My nie mamy wątpliwości, że TAK!. Do zorganizowania Miedzypokoleniowego Wieczoru Andrzejkowego zainspirował nas udział w akcji społecznej "Zauważeni", której celem jest:
- propagowanie szacunku, życzliwość i troski wobec starszego pokolenia.
- przełamywanie stereotypów dotyczących seniorów,
- budowanie relacji między pokoleniami.
28 listopada 2016r. spotkaliśmy się z zaproszonymi seniorami, żeby podsumować nasze działania w ramach projektu, rozdać przygotowane przez nas "Podręczniki Sępopolskiego Seniora" oraz wspólnie kultywować tradycje andrzejkowe. Zaproszeni goście przybliżyli nam sposoby spędzania wieczoru andrzejkowego za czasów ich młodości. Panie z zespołu ludowego "Warmianki Sępopolskie" umiliły nam spotkanie przyśpiewkami, a zabawy i wróżby przygotowane przez nas przeniosły wszystkich na chwilę w świat marzeń.
Uczniowie kl. II a i I a
Zdjęcia ...
Andrzejki to tradycja przekazywana z pokolenia na pokolenie. Dawno temu wierzono, że Wigilia Św. Andrzeja czyli 29 listopada, otwiera drzwi do nieznanej przyszłości. Obecnie Andrzejki są świetnym pomysłem na wesołą zabawę przy muzyce i wróżbach. W najmłodszej grupie wiekowej wróżby odbyły się we wtorek 29 listopada. Atmosfera od samego rana była gorąca. Dzieci mogły poznać swoją przyszłość, imię ukochanej/ukochanego i dowiedzieć się, co może zdarzyć się w ich życiu w niedalekiej przyszłości. Wszyscy uczestnicy mieli także okazję posłuchać wróżb odczytywanych ze specjalnych kart, lać wosk oraz rzucać monetą do wody, aby spełniły się ich marzenia. Nie mogło też zabraknąć wróżenia z butów oraz wspólnej zabawy.
K. Ilnicka
Zdjęcia ...
W ramach upowszechniania czytelnictwa i rozwijania kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży 6 grudnia zaproszone mamy uczniów klasy IIb przeczytały w tej klasie zabawne opowiadania o rodzinie Mikołajka (Mikołajek - to mały francuski chłopiec, bohater serii książek autorstwa René Goscinny'ego i Jean-Jacques'a Sempé. Na zakończenie uczniowie wykonali piękne prace plastyczne z wizerunkiem Mikołaja.
H. Petrecka-Wrzosek
Zdjęcia ...
Uczniowie klasy pierwszej i klas drugich udali się do bartoszyckiej cerkwi św. Andrzeja Apostoła, która mieści się w dawnym budynku straży pożarnej.
Tu spotkaliśmy się z proboszczem ks. Juliuszem Krawieckim, który w bardzo interesujący i przystępny sposób opowiedział o wyposażeniu i wystroju grekokatolickiej świątyni Z dużym zainteresowaniem słuchaliśmy o ikonach, które rpisze się malowaniemr1;. W bartoszyckiej cerkwi mieści się współczesny ikonostas. Dowiedzieliśmy się co oznaczają palące się cienkie świeczki, o chórze na którym nie ma organów.
Uczniowie wiedzą już, co to są Carskie Wrota zwane też Bramą Królewską - to główne drzwi w ikonostasie znajdujące się w jego centralnej części otwierane tylko podczas nabożeństwa (wyjątek stanowi tydzień paschalny). Przechodzić przez nie może jedynie kapłan pełniący posługę. Zobaczyliśmy, że grekokatolicka świątynia swoim wnętrzem przypomina kościół katolicki. Pobyt w świątyni był ciekawą lekcją uczącą tolerancji, a także akceptacji osoby innego wyznania, innej narodowości.
Wychowawcy wraz z uczniami dziękują ks. Juliuszowi Krawieckiemu za umożliwienie zwiedzania cerkwi.
K. Wierzbowska
Zdjęcia ...
Do Komendy Powiatowej Policji w Bartoszycach wybrali się również uczniowie klasy pierwszej i klas drugich. Wizyta odbyła się w ramach projektu "Do źródeł wiedzy o bezpieczeństwie - Otwarte jednostki policji". Dzieci miały możliwość przyjrzenia się z bliska codziennej służbie funkcjonariuszy. Była to również okazja do przypomnienia podstawowych zasad bezpieczeństwa i numeru alarmowego do oficera dyżurnego policji.
Uczniowie mieli możliwość obejrzeć sprzęt wykorzystywany przez funkcjonariuszy w codziennej służbie. Dużym zainteresowaniem wśród dzieci wzbudziły radiowozy, do których mogli wejść i usiąść na miejscu kierowcy. Kiedy uczniowie oglądali pojazdy policyjne ogromną niespodzianką było pojawienie się na placu Rodziny Mikołajowej z workiem słodyczy. Po wielkich wrażeniach ze spotkania z Mikołajem udaliśmy się do budynku Komendy Policji, gdzie mogliśmy przymierzyć czapki policyjne, wziąć do ręki ,,lizak" i dotknąć kajdanki. Podczas wizyty każdy mógł zobaczyć jak zdejmuje się odciski palców i na pamiątkę wziąć ze sobą swoje odciśnięte linie papilarne.
Na zakończenie wizyty każdy uczeń otrzymał znaczek odblaskowy.
Wychowawcy i uczniowie klasy pierwszej oraz klas drugich dziękują funkcjonariuszom za poświęcony nam czas.
K. Wierzbowska
Zdjęcia ...
Po raz kolejny w grupach przedszkolnych odbył się Basiowy Bal Pasiastych, którego celem było zachęcenie do czytania książeczek Zofii Staneckiej i Marianny Oklejak. Hasłem tegorocznej zabawy było opowiadanie "Basia i bal". Autorki cyklu książek o Basi wprowadzają dzieci w świat wartości, którymi należy się kierować. Dzięki nim możliwe było przedstawienie dzieciom w formie zabawy kilku zasad dotyczących prawa do swoich tajemnic, do marzeń i szacunku. Dzieci ubrane tak jak bohaterka książeczek Basia w paski, wesoło bawiły się przy muzyce. Bal uświetniło przybycie Świętego Mikołaja wraz ze Śnieżynkami, które rozdały dzieciom cukierki.
K. Ilnicka
Zdjęcia...
5 grudnia w grupie 5 latków i zerówce odbył się Świąteczny konkurs recytatorski. Nie obeszło się bez wierszy o Mikołaju, choince i reniferach. Jury stanęło przed dużym wyzwaniem wybrania spośród tylu uczestników 6 reprezentantów naszej szkoły, którzy 14 grudnia spróbują swoich sił w Ponikach. W grupie 5 latków zwyciężyły: Lena Grudzień, Kinga Gawerska i Gabrysia Szerejko a w zerówce Amelka Emilianów, Eryk Dąbrowski i Franek Szerejko.
B.Kondej
Zdjęcia...
Czy na pewno wszystko wiemy o Świętym Mikołaju? Swoją wiedzę na temat tej postaci mogły sprawdzić dzieci, które brały udział w zajęciach organizowanych w szkolnej bibliotece. Pomocnice świętego Mikołaja i pani bibliotekarki przygotowały dla uczniów tekst literacki dotyczący bohatera 6 grudnia, a do niego zestaw pytań sprawdzających znajomość treści. Okazało się, że byli to aktywni słuchacze, toteż udzielali prawidłowych odpowiedzi. Aby- po tak wyczerpującym skupieniu- nieco rozruszać uczestników zajęć, biblioteczne śnieżynki przeprowadziły zabawę ruchową typu "sałatka owocowa", która została nieco zmodyfikowana na potrzeby zajęć, zatem przybrała nazwę "choinkowe ozdoby". Kolejną niespodzianką spotkania stało się tajemnicze pudło z prezentami od Świętego Mikołaja. Odgadywanie zawartości pojemnika- oczywiście tylko po dotyku- przyniosło dzieciom wiele radości. Na ich twarzach pojawił się wyraz zaskoczenia, gdy już oficjalnie wyjęli ukryte przedmioty. Najbardziej rozbawiły je zakamuflowane skarpetki. Podsumowaniem zajęć stało się wspólne wykonanie Mikołaja, który obecnie ozdabia bibliotekę i wprowadza czytelników w świąteczny nastrój.
M. Rynkiewicz
Zdjęcia ...
Czy na pewno wszystko wiemy o Świętym Mikołaju? Swoją wiedzę na temat tej postaci mogły sprawdzić dzieci, które brały udział w zajęciach organizowanych w szkolnej bibliotece. Pomocnice świętego Mikołaja i pani bibliotekarki przygotowały dla uczniów tekst literacki dotyczący bohatera 6 grudnia, a do niego zestaw pytań sprawdzających znajomość treści. Okazało się, że byli to aktywni słuchacze, toteż udzielali prawidłowych odpowiedzi. Aby- po tak wyczerpującym skupieniu- nieco rozruszać uczestników zajęć, biblioteczne śnieżynki przeprowadziły zabawę ruchową typu "sałatka owocowa", która została nieco zmodyfikowana na potrzeby zajęć, zatem przybrała nazwę "choinkowe ozdoby". Kolejną niespodzianką spotkania stało się tajemnicze pudło z prezentami od Świętego Mikołaja. Odgadywanie zawartości pojemnika- oczywiście tylko po dotyku- przyniosło dzieciom wiele radości. Na ich twarzach pojawił się wyraz zaskoczenia, gdy już oficjalnie wyjęli ukryte przedmioty. Najbardziej rozbawiły je zakamuflowane skarpetki. Podsumowaniem zajęć stało się wspólne wykonanie Mikołaja, który obecnie ozdabia bibliotekę i wprowadza czytelników w świąteczny nastrój.
M. Rynkiewicz
Zdjęcia ...
16 XII 2016r. uczniowie kl.III b SP wyjechali na wycieczkę do Kętrzyna. Odwiedzili Konsulat Świętego Mikołaja, gdzie zapoznali się z procesem powstawania szklanych ozdób. Samodzielnie dmuchali bombki oraz je ozdabiali według własnej inwencji twórczej. Napisali listy do Mikołaja, odwiedzili muzeum ozdób i podziwiali pomieszczenia z pięknymi wystrojami świątecznymi. Uczniowie także zwiedzili kętrzyński zamek. Uczestniczyli w zajęciach na temat dawnych i obecnych zwyczajów i obrzędów bożonarodzeniowych obchodzonych na Warmii i Mazurach. Obejrzeli wystrój dawnej chaty i dowiedzieli się czym zajmowali się mieszkańcy w przeszłych czasach.
Wycieczka dostarczyła dzieciom wiele radości i wrażeń.
M.Płatek
Zdjęcia ...
W atmosferę zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia wprowadzili nas uczniowie klas trzecich szkoły podstawowej. Wspólnie z wychowawczyniami p. Ireną Kuniej i p. Marią Płatek zaprezentowali całej społeczności szkolnej i zaproszonym gościom tradycyjne polskie jasełka. Serdecznie dziękujemy wszystkim aktorom i wokalistom zarówno tym młodym jak i nieco starszym :)
W trakcie uroczystości Samorząd Uczniowski ogłosił wyniki świątecznych konkursów: Klasa VI a zdobyła nagrodę za najbardziej udekorowaną świątecznie klasę. Wyróżnione zostały równieć klasa Va i II B Gimnazjum. Natomiast Amelia Czajka z klasy II a Gimnazjum została wyrózniona za znajomość tradycji świątecznych. Serdecznie gratulujemy.
Zdjęcia ...
Przy wigilijnym stole
Łamiąc opłatek święty,
Pomnijcie, że dzień ten radosny
W miłości jest poczęty;
Że, jako mówi wam wszystkim
Dawne, odwieczne orędzie,
Z pierwszą na niebie gwiazdą
Bóg w waszym domu zasiędzie.
Sercem go przyjąć gorącym,
Na ścieżaj otworzyć wrota.
Oto, co czynić wam każe
Miłość, największa cnota.
A twórczych pozbawił się ogni,
Sromotnie zamknąwszy swe wnętrze,
Kto z bratem żyje w niezgodzie,
Depcąc orędzie najświętsze.
Wzajemne przebaczyć winy,
Koniec położyć usterce,
A z walki wyjdzie zwycięsko
Walczące narodu serce.
Jan Kasprowicz
Na zbliżające się Święta
pragniemy złożyć życzenia
przeżywania Bożego Narodzenia
w zdrowiu, radości i ciepłej rodzinnej atmosferze.
Kolejny zaś rok niech będzie czasem pokoju
oraz realizacji osobistych zamierzeń.
Społeczność Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sępopolu
We wtorek, 20 grudnia w grupie 3-4 latków odbyło się spotkanie opłatkowe oraz jasełka z udziałem rodziców. Przedszkolaki przedstawiły historię narodzenia Jezusa, z pełnym zaangażowaniem wcieliły się w swoje role, śpiewały kolędy, składały świąteczne życzenia. Piękne stroje, scenografia bożonarodzeniowej stajenki, świątecznie nakryte stoły z poczęstunkiem, a przede wszystkim wspólne śpiewanie kolęd wprowadziły niezwykle miły i świąteczny nastrój oraz ciepłą atmosferę wśród gości. Na zakończenie spotkania wszyscy złożyli sobie wzajemnie świąteczne życzenia. Wigilie klasowe odbyły się również w klasach I-III oraz w grupie 5-latków i 6-latków.
Zdjęcia ...
W roku szkolnym 2016/ 2017 Zespół Szkolno- Przedszkolny przystąpił do międzynarodowego projektu" Jedzmy odpowiedzialnie". Projekt wspiera Eko-Szkoły z dziewięciu krajów Unii Europejskiej w podejmowaniu bardziej odpowiedzialnych decyzji dotyczących żywności. Ponieważ nasze wybory kształtują świat! Czy dokonywane przez nas każdego dnia wybory wpływają na środowisko naturalne, ochronę praw człowieka oraz poprawę jakości życia w społeczeństwie? I co wspólnego powyższe pytania mają z żywnością?
Szacuje się, że przed 2050 r. będziemy potrzebowali wyżywić blisko cztery razy więcej ludzi niż sto lat temu. Z tego punktu widzenia, żywność już nie jest tylko sprawą indywidualną. To, co jemy każdego dnia, jakich dokonujemy wyborów, ma bezpośredni i pośredni wpływ na klimat, zużycie naturalnych zasobów, takich jak woda, czy ziemia, jak również na zdolność wyżywienia ludności w naszym kraju i na całym świecie.
CELE PROJEKTU
Edukacja dla zrównoważonego stylu życia - realizując działania dotyczące odpowiedzialnej konsumpcji żywności, tworzymy nowe rozwiązania
Uczniowie wprowadzają zmianę - wprowadzając małe zmiany w swoim otoczeniu wywieramy wpływ na skalę globalną
Zaangażowanie rodziców - angażując rodziców wprowadzamy zmiany dotyczące odpowiedzialnej konsumpcji we własnych gospodarstwach domowych
Włączenie społeczności lokalnej - włączając w działania ekspertów, kucharzy, rolników, aktywistów mamy szersze oddziaływanie - chwalimy się dobrymi przykładami działań podejmowanych przez Eko Szkoły uczestniczące w projekcie
Publikacja materiałów - w realizacji założeń projektu pomogą nam udostępnione publikacje i inne materiały dydaktyczne
W Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Sępopolu badaniem ankietowym objętych zostało 50 uczniów oraz ich rodzice.
Oto wyniki.
Klasa pierwsza oraz klasy drugie odwiedziły Wioskę Świętego Mikołaja mieszczącą się nad jeziorem Tajty w okolicach Giżycka. W chwili zaparkowania autokaru od razu przywitały nas Elfy -pomocnicy Mikołaja i wprowadziły w magię zbliżających się świąt. Uczniowie wzięli udział w wielu atrakcjach; Świąteczne Rodeo z niesfornym reniferem, przygotowanie świątecznych przysmaków w Cukierni Pani Mikołajowej. Brali udział w interaktywnym przedstawieniu Elfi Teatr. Dzieci spędziły również czas w Pracowni Elfów, gdzie uczestniczyły w warsztatach plastycznych wykonując świąteczne ozdoby. Uczniowie mogli także pobawić się w Gwiazdkowym Placu Zabaw, przejść przez Gwiazdkowy Komin.
Był to dzień niezapomnianych wrażeń.
L. Basiukiewicz
Zdjęcia ...
To jest teatr.
A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Uczniowie klasy Va w ramach lekcji języka polskiego mieli możliwość poznania wiadomości dotyczących teatru, a także ich praktycznego zastosowania. Ich zadaniem było przygotowanie krótkiego przedstawienia teatralnego na podstawie tekstu W. Chotomskiej rLegenda o warszawskim Bazyliszkur1;. Zaczęli od przydziału ról, a następnie przeszli do ustalania kostiumów i rekwizytów. Zdecydowali się na maski teatralne. W szkolnej bibliotece rozpoczęły się zmagania piątoklasistów z bandażem gipsowym, który musiał wylądować na ich twarzach, aby powstał odlew. Co niektórzy stracili trochę włosów, bo zaschniętą maskę ściągali z przyklejoną grzywką. Efekt był zaskakujący, więc stał się rekompensatą za poniesione straty. Uczniowie na kolejnych zajęciach ozdabiali swoje maski zgodnie z przydzielonymi rolami- nie zabrakło zatem Bazyliszka, przekupki, cebularki czy garncarki i żołnierzy. Gąbki, skrawki firanek i tasiemki tchnęły życiem w gipsowe odlewy. Zwieńczeniem teatralnej pracy była inscenizacja. Dzieląc się na dwie grupy, uczniowie mogli oglądać swoich kolegów i koleżanki, a potem wspólnie podzielić się wrażeniami i uwagami na temat swoich występów.
Maski można oglądać w szkolnej bibliotece.
M. Rynkiewicz
Zdjęcia ...
W grupie pięciolatków zwieńczeniem ubiegłego roku była premiera Świątecznego Przedstawienia, w czasie którego najmłodsi wcielili się w różne postaci oraz przygotowały specjalny taniec. Nie obeszło się bez słodkiego poczęstunku oraz wspólnej zabawy.
B.Kondej
Zdjęcia ...
W nawiązaniu do rozpoczętego Nowego Roku uczniowie klasy IIb zaprezentowali grupom przedszkolnym inscenizację "Proszę państwa oto rok". Celem tej inscenizacji było utrwalanie nazw miesięcy i cech charakterystycznych każdego z nich, a także rozwijanie talentów uczniów i ich zainteresowań. Dziękuję rodzicom zaangażowanym w przygotowanie strojów do tego przedstawienia
H. Petrecka -Wrzosek
Zdjęcia ...
To jest teatr.
A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Uczniowie klasy Va w ramach lekcji języka polskiego mieli możliwość poznania wiadomości dotyczących teatru, a także ich praktycznego zastosowania. Ich zadaniem było przygotowanie krótkiego przedstawienia teatralnego na podstawie tekstu W. Chotomskiej "Legenda o warszawskim Bazyliszku". Zaczęli od przydziału ról, a następnie przeszli do ustalania kostiumów i rekwizytów. Zdecydowali się na maski teatralne. W szkolnej bibliotece rozpoczęły się zmagania piątoklasistów z bandażem gipsowym, który musiał wylądować na ich twarzach, aby powstał odlew. Co niektórzy stracili trochę włosów, bo zaschniętą maskę ściągali z przyklejoną grzywką. Efekt był zaskakujący, więc stał się rekompensatą za poniesione straty. Uczniowie na kolejnych zajęciach ozdabiali swoje maski zgodnie z przydzielonymi rolami- nie zabrakło zatem Bazyliszka, przekupki, cebularki czy garncarki i żołnierzy. Gąbki, skrawki firanek i tasiemki tchnęły życiem w gipsowe odlewy. Zwieńczeniem teatralnej pracy była inscenizacja. Dzieląc się na dwie grupy, uczniowie mogli oglądać swoich kolegów i koleżanki, a potem wspólnie podzielić się wrażeniami i uwagami na temat swoich występów.
Maski można oglądać w szkolnej bibliotece.
M. Rynkiewicz
Zdjęcia ...
Wśród uczniów klas II Gimnazjum został przeprowadzony sondaż. Uczniowie zostali zapytani, jakimi cechami powinien charakteryzować się współczesny patriota. Wśród odpowiedzi padły następujące sformułowania:
Współczesny patriota
1. Szanuje symbole narodowe.
2. Zna historię swojego kraju.
3. Aktywnie obchodzi i święta narodowe.
4. Nie emigruje na stałe.
5. Zna zalety i wady swojego kraju. Wady próbuje poprawić
6. Bierze udział w wyborach
7. Jest tolerancyjny
8. W przypadku możliwości należy do jednostek ochotniczych (straży, wojska itp.)
9. Uczciwie płaci podatki i zgłasza popełnienia przestępstw.
10. Pracuje, samorealizuje się i bierze udział w akcjach charytatywnych.
Jako patriotów uczniowie wskazali:
Jana Pawła II
Józefa Piłsudskiego
Irenę Sendlerową
Ignacego Paderewskiego
Lecha Wałęsę
Tadeusza Mazowieckiego
Anitę Włodarczyk
Gimnazjaliści wykonali również prezentacje multimedialne poświęcone problematyce patriotyzmu. Oto przykładowe:
Prezentacja 1
Prezentacja 2
18.01.2017r. dzieci z grup przedszkolnych wraz ze swoimi rodzicami miały okazję do twórczego eksperymentowania z domową ciastoliną pt. Zabawy z sensoplastyką. Zajęcia te są połączeniem zabawy plastycznej z doświadczeniami polisensorycznymi, wspierającymi rozwój zmysłów oraz małej i dużej motoryki, wspomagają budowanie świadomości ciała i przestrzeni, dbają o usprawnienia ruchowe i rozwój poznawczy. Dzieci wraz z rodzicami podczas zajęć czas spędzali w sposób niezwykle barwny i kreatywny, wykonując między innymi "magiczny piasek" z mąki i oleju z odrobiną kolorowego pyłu. Co istotne, w trakcie warsztatów największy nacisk kładzie się przede wszystkim na bezpieczeństwo, dlatego też używane są produkty spożywcze. Głównym celem i założeniem zajęć było to, aby dziecko inicjowało zabawę. Rodzice nie namawiają ani nie zachęcają do konkretnych czynności. Frajdę sprawiało nie tylko kreatywne tworzenie. Z racji, iż na zajęciach nie ma ograniczeń, dzieci mogą robić coś, co robiła praktycznie każda dorosła osoba za młodych lat -mogą się po prostu pobrudzić. To w sposób oczywisty młodzi podopieczni przedszkola wykorzystywali. Trzeba również wspomnieć o rodzicach, ponieważ, nie ma co tego ukrywać, ci bawili się równie dobrze. Główna zasada tych zajęć mówi: "zrelaksowany i szczęśliwy opiekun to szczęśliwe dziecko". Co by dużo nie mówić, ciężko się z tym nie zgodzić.
K. Ilnicka
Zdjęcia...
20 stycznia w najmłodszej grupie wiekowej odbył się bal karnawałowy. Wszystkie dzieci już od rana były podekscytowane czekającą ich zabawą. Zaraz po śniadaniu dzieci założyły swoje stroje balowe i zamieniły się w królewny, księżniczki, wróżki, biedronki, kowboje, batmanów, piratów, skrzatów oraz wiele innych postaci. Rozpoznać dzieci było trudno. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał do wesołej zabawy. Przebierańcy świetnie się bawili, uczestnicząc we wspólnych zabawach i konkursach, a skoczna i rytmiczna muzyka zachęcała do tańca. Wszystkim tym zabawom towarzyszyła radość, śmiech i spontaniczna aktywność dzieci, a cała zabawa karnawałowa przebiegła w miłej, serdecznej atmosferze.
K. Ilnicka
Zdjęcia ...
Dbając o bezpieczeństwo naszych uczniów w szkole, jak i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych w najmłodszej grupie wiekowej odbyło się spotkanie profilaktyczno-edukacyjne pt. "Bezpieczeństwo podczas ferii zimowych" Zaproszony funkcjonariusz policji st. asp. Radosław Kubkowski omówił zasady bezpieczeństwa podczas uprawiania sportów zimowych i zabaw na świeżym powietrzu. Przestrzegał dzieci przed ślizganiem się na skutych lodem jeziorach, stawach i rzekach, a także udzielił wskazówek jak bezpiecznie bawić się na śniegu i jak zachować się na kuligu. Funkcjonariusz poinformował dzieci pozostające w domu o konieczności zamykania drzwi od wewnątrz i o zakazie wpuszczania osób nieznajomych.
K. Ilnicka
Już od stycznia 2017 r. w Naszym Gimnazjum ruszył projekt pn. ,,Aktywny w Gimnazjum, przedsiębiorczy w życiu" w ramach Regionalnego Programu Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Działanie 02.02.00, Poddziałanie 02.02.01 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów - projekty konkursowe. Projekt w 94,95% sfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu wynosi o 338.790,58 zł.
Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2017 r. do 31.07.2018 r., podczas gdy zajęcia w ramach projektu realizowane są w okresie od lutego 2017 do 30 czerwca 2018 r. Jest adresowany jest do 86 uczniów klas I i II Gimnazjum w Sępopolu oraz do 18 nauczycieli Gimnazjum.
Celem głównym Projektu jest wzrost kompetencji kluczowych u 60 uczniów oraz zmniejszenie trudności edukacyjnych u 26 uczniów Gimnazjum w Sępopolu, poprzez stworzenie warunków do nauczania eksperymentalnego i kształcenie postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy (utworzenie i wyposażenie pracowni przyrodniczej i matematycznej), innowacyjne zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne, wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, doradztwo edukacyjno-zawodowe i podniesienie kwalifikacji zawodowych 18 nauczycieli, w zakresie aktywnych metod nauczania i nauczania opartego na metodzie eksperymentu.
W ramach realizacji projektu przeprowadzone będą następujące działania:
* Laboratoria przedmiotowe i zajęcia prowadzone metodą eksperymentu:
- zajęcia metodą laboratorium: przyrodnicze, matematyczne i jęz. angielskiego;
- koło matematyczne metodą eksperymentu;
- 7 - dniowy Letni obóz naukowy;
- 5 - dniowe Zimowe warsztaty naukowe;
- wyjazdy edukacyjne : na UWM, do Gdyni (CN i Oceanarium);
- Piknik Młodych Naukowców i Pokazy naukowe.
* Aktywizujące zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i specjalistyczne:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego i matematyki;
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dyslektyków oraz uczniów zagrożonych dysleksją.
* Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
* Doradztwo edukacyjno-zawodowe:
- indywidualne rozmowy doradcze;
- warsztaty zawodoznawcze;
- wycieczki zawodoznawcze do zakładów pracy do Bartoszyc oraz na Dni Otwarte i Targi Edukacyjne do szkół ponadgimnazjalnych w Bartoszycach i Olsztynie.
*Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie rozpoznawania potrzeb edukacyjnych uczniów i innowacyjnych metod nauczania:
- szkolenia w zakresie aktywizujących metod pracy z uczniem ze SPE;
- szkolenia w zakresie nauczania metodą projektu edukacyjnego i eksperymentu oraz wykorzystania nowoczesnych technologii.
Do 6 lutego 2016 r. trwa rekrutacja uczestników. Udział w Projekcie jest bezpłatny.
Od stycznia 2017 roku w Szkole Podstawowej w Sępopolu Fundacja Adagio realizuje projekt pt. "Lubię się uczyć - wiedza i kompetencje to moja przyszłość, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres trwania projektu: 01.01.2017 r. - 31.12.2018 r.
Uczestnikami projektu jest 160-ciu uczniów oraz 20-tu nauczycieli Szkoły Podstawowej w Sępopolu.
Celem głównym projektu jest wzrost poziomu kształcenia w SP w ZSP w Sępopolu, poprzez:
* Rozwój kompetencji kluczowych uczniów z klas I-VI
* Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z klas I i klas IV-VI w tym uczniów niepełnosprawnych
* Stworzenie warunków do nauczania eksperymentalnego (utworzenie i doposażenie międzyszkolnej pracowni przyrodniczej w SP w ZSP w Sępopolu)
* Podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu i kwalifikacji w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych wśród uczniów oraz kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej.
W ramach projektu będą organizowane zajęcia:
- koło matematyczno-przyrodnicze "Odkrywam świat" dla kl.I-III,
- koło przyrodnicze "Badacz przyrody" dla kl.IV-V ,
- koło matematyczne "Pitagoras" dla kl.IV-VI,
- j.ang.kl.I-III,
- j.ang.kl.IV-VI,
- zaj. kor-komp.,
- zaj. dydakt-wyrówn. z matematyki,
- socjoterapeutyczne,
- logopedyczne.
Obecnie trwa nabór do projektu.
Regulamin uczestnictwa w projekcie dla uczniów
Regulamin uczestnictwa w projekcie dla nauczycieli
W poniedziałek 6.02.2017r. odbył się apel grupy wiekowej klas IV-VI podsumowujący I półrocze, na którym nagrodzono uczniów oraz klasy za wysokie osiągnięcia w nauce oraz frekwencję.
* Średnia grupy wiekowej pod względem nauki wyniosła - 4, 42 ( w II semestrze 2015/2016 wyniosła 4,3)
*Najwyższą średnią ocen zdobyła klasa - IVa 4,72
* Do grona uczniów, którzy w tym półroczu zdobyli najwyższą średnią należą:
- Aleksandra Kozieł ( 5,91),
- Bartosz Ladziński (5,55),
- Laura Żurawel (5,50).
* Klasa z najwyższą frekwencją to klasa VIa - 96,21% która otrzymała puchar.
* uczniowie, którzy w tym półroczu uzyskali 100% frekwencję.
Należą do nich:
- Roksana Rynkiewicz
- Oliwia Antosik
- Marcin Chełkowski
- Wiktoria Szafrańska
- Gabriela Jankun
- Grzegorz Jędrys
- Klaudia Siemaszko
- Roksana Rogozińska
- Oliwia Bartoszewicz
- Oliwia Łokuciejewska
- Alicja Młyńska
- Maciej Pawlak
Gratulujemy osiągnięć!
Zdjęcia ...
6 lutego odbył się apel grupy wiekowej gimnazjum. Na apelu przedstawiono sytuację dydaktyczno - wychowaczą.
Najwyższą średnią ocen może poszczycić się klasa IIIb - 3,60. Gratulujemy.
Najwyższą frekwencję w gimnazjum wypracowała klasa Ib - 92%.
Średnią ocen 4,5 i wyżej w gimnazjum otrzymało 25 osób. Najwyższą średnią ma uczennica klasy II a Weronika Stankiewicz- 5,53. Na drugim miejscu jest uczeń klasy IIa Aleksander Piluk- 5,47. Tuż za nim jest uczennica klasy IIIa Natalia Kurapiewicz- 5,44. Wszystkim gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Mamy nadzieję, że liczba uczniów aktywnie pochłaniających wiedzę wzrośnie i na koniec roku szkolnego będziemy mogli poszczycić się znaczną ilością świadectw z czerwonym paskiem.
Zdjęcia...
|
|
|
Nasze przedszkole |
|
|
Współpraca |
|
|
Logowanie |
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|