oben links oben rechts
left border
Strona Główna Kontakt - szkołaGrudnia 21 2024 16:45:13
NASZA SZKOŁA
















Strona główna BIP
Rok szkolny 2016/2017 2 semestr










W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Kubusia Puchatka aktyw biblioteczny działający w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sępopolu zaangażował się w zorganizowanie zajęć dla swoich młodszych kolegów i koleżanek. Oczywiście musiało być to coś zabawnego i pouczającego, zatem zaczęło się od wyszukiwania odpowiedniego fragmentu tekstu, który zostałby zaprezentowany drugoklasistom. Kolejnym krokiem była nauka interpretacji fragmentu powieści, a co za tym idzie minimalistyczne wcielenie się w odgrywane postacie choćby poprzez kolorystyczne dobranie strojów. Nasz Kubuś, czyli jedyny rodzynek w aktywie bibliotecznym -; może wagowo nie odpowiadał bohaterowi utworu A. Milne'a, ale dzieci nie miały problemu z rozszyfrowaniem, kim on jest.
Skoro tekst został odczytany, to przyszła kolej na sprawdzenie jego treści. Drugoklasiści losowali zatem magiczne kule, w których znajdowały się pytania dotyczące mieszkańców Stumilowego Lasu.
Niebagatelnym zadaniem okazało się również dopięcie Kłapouchemu dosyć często odczepiającego się ogona. Dzieci z zasłoniętymi oczami, współpracując ze swoimi rówieśnikami, musiały trafić ogonkiem we wskazane miejsce. Emocje sięgnęły zenitu- uczniowie za wszelką cenę chcieli pomóc swoim kolegom w dotarciu do celu.
Smakołykiem Kubusia- jak wszyscy wiemy- był miód, który i dla naszych uczestników zajęć stał się nie lada wyzwaniem- zwłaszcza zjedzenie go z talerzyka bez użycia rąk. Posklejane włosy i nieco umorusana twarz nie była jednak żadną przeszkodą w wykonaniu tego zadania.
Przyszła także kolej na zabawę z kolorowymi balonikami, czyli która drużyna przerzuci szybciej balony na stronę przeciwnika.
Na zakończenie zajęć uczniowie mogli wybrać do pokolorowania ilustrację prezentującą Kubusia Puchatka bądź jednego z jego przyjaciół. Aktyw biblioteczny przygotował dla dzieci jeszcze jedną niespodziankę, a mianowicie plakat prezentujący Kubusiową brygadę, w którą mogli się wcielić ich młodsi koledzy i koleżanki, pozując do zdjęć. Co jeszcze aktyw przygotuje dla młodszej grupy wiekowej? Tego dowiemy się w niedługim czasie.

Monika Rynkiewicz

Zdjęcia ...













16 lutego 2017 r. uczniowie klasy I SP gościli w Bibliotece Publicznej w Sępopolu. Ciepłe przyjęcie, jakie przygotowała Pani Bibliotekarka sprawiło, że dzieci poczuły się tam jak u siebie w domu, chociaż niektóre z nich były tam po raz pierwszy.
Celem zajęć bibliotecznych było kształtowanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych, ich promocja poprzez zabawę oraz stworzenie przyjaznej atmosfery podczas pierwszych kontaktów z biblioteką.
Pierwszoklasiści z zainteresowaniem uczestniczyli w zajęciach, wysłuchali ciekawych informacji na temat biblioteki, korzystania z jej księgozbioru oraz zasad poszanowania książek. Były zabawy, krzyżówka, której rozwiązanie pomogło dzieciom odgadnąć temat spotkania jakim był Światowy Dzień Kota. Usłyszeliśmy o wielu ciekawych kocich bohaterach książek, były też przysłowia, wiersze i wesołe zagadki. Kluczem do nawiązania przyjaznych relacji z kotem była przygotowana przez Panią Bibliotekarkę rinstrukcja obsługi kotar1;. Dzieci chętnie opowiadały o swoich domowych pupilach, potem wybrały się na samodzielne poszukiwania książki, która ich zaciekawi. Każdy z uczestników znalazł dla siebie ciekawą pozycję. Dzieci z zainteresowaniem wertowały strony księgi ważącej 11kg, oglądały czasopisma, przeglądały nie tylko literaturę przeznaczoną dla dzieci, ale również książki dla fanów motoryzacji czy historii świata.
Czas jaki dzieci spędziły w bibliotece był dla nich nie tylko dobrą zabawą, ale również nauką i miłym spotkaniem z książką w przyjaznej atmosferze. Zainteresowanie i entuzjazm dzieci świadczą o tym, że przyjaźń z książką jest cennym darem, który należy pielęgnować od najmłodszych lat.
Pouczająca była też droga do biblioteki: dzieci przypomniały sobie o zasadach bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię i zachowania się pieszych w ruchu drogowym. Pomnik 650-lecia Miasta Sępopola przypomniał nam o naszej przynależności do regionu i o tym, że wspólnie tworzymy historię.

Anna Murawska

Zdjęcia ...













Realizując zadania zaplanowane w ramach międzynarodowego programu Jedzmy Odpowiedzialnie, 22 lutego w Oddziale Przedszkolnym odbyły się zajęcia warsztatowe. Zajęcia dotyczyły zdrowego odżywianie dzieci oraz dorosłych, a tematem przewodnim była kasza i ryż. W problematykę zdrowego odżywiania uczestników warsztatów wprowadziła p. Beata Morawska - Typa przedstawiając prezentację na temat neofobii dzieci. Po obejrzeniu prezentacji i wysłuchaniu prelekcji rodzice dzieci przedszkolnych przystąpili do praktycznego działania. Efektem wspólnej pracy wszystkich uczestników były potrawy z rzadko wykorzystywaną kaszą bulgur i komosą ryżową, nasionami chia oraz ryżem.
D. Wobolewicz, B. Morawska- Typa

Zdjęcia














24 lutego odbył się konkurs "W krainie baśni" dla klas I-III SP. Konkurs był rywalizacją zespołów w skład których wchodzili uczniowie z poszczególnych klas. Uczestnicy wykazali się znajomością baśni i bajek. Mieli różne zdania o rozwiązania, np. ułożenie na czas puzzli, oddzielenie kolorowych fasolek, odgadnięcie tytułu bajki po odczytaniu jej fragmentu, czy też skojarzenie baśni z wylosowanym eksponatem, przedmiotem.
I miejsce w konkursie zajął zespół I w skład którego wchodzili:
1. Oliwia Pierzchanowska z kl. IIa
2. Piotr Ebert z kl. I
3. Maja Misiewicz z kl. IIIb

II miejsce zajął zespół III:
1. Wojciech Łuszczyk z kl. I
2. Filip Suchostawski z kl. IIb
3. Lilianna Czapla z kl. IIIa

III miejsce zajął zespół IV:
1. Piotr Łuszczyk z kl. I
2. Julia Burzyńska z kl. IIb
3. Maria Stankiewicz z kl. IIIa

IV miejsce zajął zespół II;
1. Kalina Wierzbicka z kl. I
2. Nikola Oleszkiewicz z kl. IIa
3. Julia Kraus z kl. IIIb

Irena Kuniej

Zdjęcia...














Przyjaciele przyrody wiedzą, że czysta woda to skarb pod tym hasłem w naszym przedszkolu odbył się gminny konkurs sprawdzający wiedzę ekologiczno-przyrodniczą naszych najmłodszych, który był realizowany w ramach Kampanii Litter Less. W szranki stanęli zerówkowicze z Ponik, Wiatrowca i Sępopola. Uczestnicy wykazali się nie lada wiedzą i zaangażowaniem, nie obeszło się bez zagadek, trudnych pytań i odgadywania odgłosów przyrody. Wszyscy uczestnicy świetnie sobie z tym poradzili, a konkurs okazał się świetną zabawą i sposobem na sprawdzenie swojej wiedzy.

K.Ilnicka, B.Kondej

Zdjęcia ...













1 III 2017 r. uczniowie klas trzecich: Lilianna Czapla, Urszula Lubieniecka, Henryk Piorun, Martyna Symko wzięli udział w IV gminnym konkursie pięknego czytania ze zrozumieniem, który odbył się w Wiatrowcu. Składał się on z dwóch części. W pierwszej części uczestnicy konkursu rozwiązywali test czytania ze zrozumieniem, a w drugiej czytali głośno wylosowany fragment prozy. II miejsce zdobyła Lilianna Czapla z III a, natomiast uczennice z III b Martyna Symko i Urszula Lubieniecka otrzymały wyróżnienia. Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

M. Płatek

Zdjęcia...













We wtorek 28.02.2017r. klasa IVa wybrała się na wycieczkę za najwyższą średnią w nauce w I półroczu do Warmiolandii w Olsztynie. Naszą zabawę zaczęliśmy od wizyty w Mc Donaldzie, by wreszcie dotrzeć do długo wypatrywanej z okien autobusu - Warmiolandii. Było mnóstwo zabawy: od trampolin przez mini-piłkę nożną po zjeżdżalnie, wspinaczki i szaleństwo na gokartach. Jednak największą frajdą dla "klasowych intelektualistów" okazało się zdobywanie kuponów w Kole fortuny, które szczęśliwcy wymienili na atrakcyjne upominki.
"Chcemy jeszcze!"- słychać było wśród zmęczonych uczniów w drodze powrotnej do Sępopola.

B. Morawska-Typa

Zdjęcia ...



















Od powyższych słów zaczęło się kolejne spotkanie klubu czytelniczego ze swoimi młodszymi kolegami i koleżankami. Tematem przewodnim był oczywiście utwór związany z pociągiem, a mianowicie "Lokomotywa" Juliana Tuwima. Tekst nawiązuje do organizowanego przez bibliotekę konkursu "Magiczny świat wierszy Tuwima". Dzieci podążały za rozśpiewanym pociągiem, a następnie uważnie słuchały interpretacji tekstu w wykonaniu starszych uczniów. Nie mogło się obyć bez sprawdzenia treści tekstu, do którego wcześniej zostały przygotowane pytania. Drugoklasiści świetnie sobie poradzili z tym zadaniem, toteż przyszła kolej na nieco trudniejszą konkurencję. Skoro w wierszu pojawiły się wagony, to na pewno coś w nich było. Każdy uczeń otrzymał zatem ilustrację wagonu i musiał dorysować jego wyposażenie. Aby ułatwić nieco zadanie, klub biblioteczny przygotował małe podpowiedzi w formie wyciętych z papieru i uprzednio pokolorowanych przedmiotów i zwierząt, które w owych wagonach się znajdowały. Uczniowie dorysowywali brakujące elementy, a następnie dołączali wagony do lokomotywy-oczywiście zachowując ich odpowiednią kolejność. Dzieci dzieciom, to chyba najlepsza metoda na integrowanie dzieci, a przy tym zachęcanie do ciekawej zabawy z książką. Spotkanie z klubem czytelniczym jest wyjściem książki z biblioteki, to żywe spotkanie książki z jej odbiorcami.

M. Rynkiewicz

Zdjęcia...




Informacje na ten temat na stronie sepopol.pl












"Każdy inni, wszyscy równi" - w naszej szkole takie hasło przyświecało obchodom Międzynarodowego Dnia Eliminacji Dyskryminacji Rasowej, który przypada właśnie w pierwszy dzień kalendarzowej wiosny 21 marca. Obchody zostały poprzedzone zajęciami z wychowawcami we wszystkich klasach, na których poruszano problem dyskryminacji nie tylko rasowej, ale także kulturowej, społecznej i obyczajowej. Uczniowie Szkoły Podstawowej przygotowali prace plastyczne o tematyce antydyskryminacyjnej, a każda klasa gimnazjum przygotowała transparenty z hasłami propagującymi zachowania tolerancyjne wobec odmienności innych osób. Z uwagi na niesprzyjającą aurę przemarsz ulicami miasta został odwołany, ale nie przeszkodziło nam to by razem się spotkać i wyrazić swój sprzeciw wobec wszelkich przejawów dyskryminacji. Uczniowie szkoły podstawowej zaprezentowali białe balony z napisami antydyskryminacyjnymi, a gimnazjaliści wykrzyczeli swoje hasła. Najmłodsi uczniowie uznali, że najlepiej swoje hasło zaprezentowali uczniowie klasy II b gimnazjum.
K. Stankiewicz
Zdjęcia ...




Zarządzenie Burmistrza Sępopola dotyczące rekrutacji do przedszkola i szkoły podstawowej w roku szkolnym 2017/2018














22 marca 2017r. dzieci z najmłodszej grupy wiekowej wzięły udział w tradycyjnym obrzędzie ,,pożegnania zimy- powitania wiosny". Powitanie wiosny to dla każdego dziecka wyjątkowe wydarzenie. Przygotowania do tego obrzędu rozpoczęły się już kilka dni wcześniej. Zmieniły się dekoracje sal z zimowych na wiosenne. Zazieleniły się kąciki przyrody, jak również nie zabrakło prac plastycznych, dotyczących pierwszych zwiastunów wiosny. Kiedy wszystko było już gotowe wokół przedszkola ruszył barwny korowód z kukłą Marzanną na czele. Dzieci radośnie śpiewały piosenki wiosenne, a piękna słoneczna pogoda wprawiła wszystkich w wiosenny nastrój.

K. Ilnicka

Zdjęcia ...




Hi! We are Youngsters from Sępopol. We want to tell you our story about working on the project TiA 2016/2017: Why is it worth to learn English? We prepared attractive English classes to the youngest children. We made masks, danced, said rhymes. But first of all we taught them English. The kids quickly understood what we were saying and found it worthwhile and nice to learn English from an early age. In primary school and lower secondary school we announced the contest. Our colleagues prepared very interesting posters and presentations.The best one was Ola. She added the poem to her poster. We asked several people in Sępopol - in the library, in the office, on the street: Why is it worth to study English? Our English teachers showed these videos during lessons to improve our motivation. We also invited our parents, sisters and a few friends to talk about advantages of speaking English. There were a lot of coffee and cookies, but also a little bit of studying. During the meeting we presented to our guests short plays, such as greetings, shopping, giving directions. We also did gymnastics - with commands in English - of course. We talked to Youngsters of previous editions. Most of them are now studying in Bartoszyce. Some of them were just after the prom. They recorded a short movie in which they say that it is priceless to know English and the adventure with it started in small Sępopol with Youngster. So - We encourage everyone to learn English!

Zainteresowanych wersją polską odsyłam do autorów projektu:
Joanny Waręckiej, Natalii Kurapiewicz, Patryka Dąbrowskiego lub Bartka Szyndlera

A. Podllaszuk


Link do filmu: https://youtu.be/c0_TRfj6oAc

Parę zdjęć: https://goo.gl/photos/kBQVZ3e5bd5xGmEZ8

Absolwenci zachęcają do nauki angielskiego: https://youtu.be/YlwYU2bMju4














W obecnym roku szkolnym 2016/2017 w ramach akcji czytelniczej ,,Dzieci czytają dzieciom" uczniowie klas Ia, IIa i IIb brali udział w spotkaniach czytelniczych. Do głośnego czytania zaprosiliśmy uczniów klasy Vb, którzy począwszy od września czytali bajki i opowiadania swoim młodszym kolegom, a także do wspólnego czytania zaprosili kolegów z klas II. Do akcji włączali się także rodzice i dziadkowie naszych uczniów, którym bardzo serdecznie dziękujemy. Dzieci z wielką uwagą i zainteresowaniem zawsze słuchały pięknie czytanych książek i z niecierpliwością czekały na następne spotkanie.
Baśniowe postacie fascynują nie tylko dzieci ale i dorosłych Stąd też 22 marca 2017r. uwieńczeniem akcji czytelniczej w najmłodszej grupie wiekowej było wystawienie przedstawienia, które łączyło się również z powitaniem budzącej się wiosny. W świat zimowej baśni ,,Królowej Śniegu" wprowadzili nas uczniowie klasy pierwszej, klas drugich oraz klasy Vb Swoje umiejętności aktorskie zaprezentowali przed swoimi kolegami i koleżankami z grupy elementarnej oraz swoimi rodzicami. Aktorzy pomimo tremy, która ich nie opuszczała znakomicie podołali wyzwaniu. Gra młodych aktorów, piękne stroje oraz dekoracje przyciągnęły uwagę wszystkich, którzy przybyli na przedstawienie i z dużym zainteresowaniem oglądali spektakl. Na twarzach maluchów widać było uśmiech i zadowolenie. Całe spotkanie zakończyło się dużymi brawami. Przedstawienie warte było obejrzenia i wsłuchania się w treści jakie ze sobą niosło.
Mamy nadzieję, że nasza akcja przyczyniła się do rozbudzenia i poszerzenia zainteresowań czytelniczych dzieci.
Wychowawcy klas II dziękują rodzicom za pomoc w przygotowaniu strojów i rekwizytów do spektaklu.

L. Basiukiewicz

Zdjęcia ...




Zapraszamy do lektury blogów z laboratoriów odbywających się w naszych Gimnazjum w ramach projektu "Aktywni w Gimnazjum przedsiębiorczy w życiu".


Laboratorium językowe

Laboratorium matematyczne

Laboratorium przyrodnicze 1

Laboratorium przyrodnicze 2












Uczniowie klas II gimnazjum poszerzyli swoją wiedzę na temat konsekwencji prawnej nieletnich. Gimnazjaliści 1 i 15 marca br. odwiedzili Komendę Powiatową Policji w Bartoszycach. W ramach projektu "Do źródeł wiedzy o bezpieczeństwie- Otwarte jednostki Policji" uczniowie wysłuchali wykładu specjalisty ds. nieletnich nt. pojęcia demoralizacji oraz odpowiedzialności prawnej nieletnich. Zapoznali się także ze specyfiką pracy w Policji- poznali rolę i zadania Policji. Poznali poszczególne działy pracy, a w szczególności wydział dochodzeniowy i drogowy. Mogli sami doświadczyć jak pobierane są odciski palców oraz jak działa urządzenie do pomiaru prędkości pojazdów. Uczniom zostały zaprezentowane warunki i procedura naboru do Policji oraz specjalistyczny sprzęt jakim dysponuje placówka.
Z podobną tematyką zostali zapoznani uczniowie klasy szóstej, którzy 22 marca spotkali się z Panem Radosławem Kubkowskim - dzielnicowym z Posterunku Policji w Sępopolu. Uczniowie mogli dowiedzieć się jakie niewłaściwe zachowania mogą być uznane za przejaw demoralizacji, i jakie w związku z tym można ponieść konsekwencje.

K. Stankiewicz


Zdjęcia ...












Uczniowie naszej szkoły włączyli się w akcję organizowaną przez Burmistrza Sępopola, Nadleśnictwo w Bartoszycach i Koło Wędkarskie "Kleń" pod hasłem "Przywrócić piękno Łynie". W miniony piątek porządkowali brzegi Łyny począwszy od stanicy po Posterunek Policji. Zobaczcie jak im się sprzątało...

Zdjęcia ...




Od II 2017 r. w Szkole Podstawowej w Sępopolu realizowany jest projekt "Lubię się uczyć- wiedza i kompetencje to moja przyszłość" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Uczestniczy w nim 153 uczniów. A czym się zajmują, w jaki sposób zdobywają wiedzę i rozwijają swoje zainteresowania, można dowiedzieć się z poniższych relacji.
1. Koło przyrodnicze pn."Badacz przyrody"
- Grupa 1 liczy 10 uczniów klasy V a -5 dziewczynek i 5 chłopców. Zajęcia zachęcają i motywują uczniów do poznawania przyrody w sposób dociekliwy, twórczy i aktywny. Tematyka zajęć? Na przykład: Czym jest doświadczenie przyrodnicze? Wykonujemy proste doświadczenia z wodą. Uczniowie nauczyli się poprawnego zapisywania przebiegu, obserwacji i wniosków doświadczeń przyrodniczych. Samodzielnie wykonali proste doświadczenia: Dlaczego kropla jest kulista?, W jaki sposób statki utrzymują się na wodzie? oraz je opisali.
Grupa 2 licząca 10 uczniów klasy IV a i IV b -5 dziewczynek i 5 chłopców zajmowała się obserwacjami oraz pracą z lupą, lornetką i mikroskopem. Uczniowie zapoznali się z działaniem podstawowych sprzętów niezbędnych do wykonywania obserwacji.

Zdjęcia:
Grupa 1
Grupa 2

2. Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne dla 10 uczniów posiadających deficyty rozwojowe funkcji percepcyjno - motorycznych. Zajęcia prowadzone są w 2 grupach. Głównym celem jest podniesienie świadomości ortograficznej uczniów w zakresie pisowni wyrazów. Inne realizowane cele terapeutyczne to: usprawnianie zaburzonych i opóźnionych funkcji percepcyjnych i motorycznych uczniów, które są przyczyną trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania, uświadamianie uczniom ich mocnych stron i uczenie bazowania na nich w codziennym życiu, praca nad poczuciem własnej wartości. Uczestnicy zajęć zostali poddani diagnozie oceniającej między innymi poziom znajomości reguł pisowni. Podczas jednej godziny usprawniane są przynajmniej dwie sfery psychofizyczne, by nie stworzyć sytuacji zmęczenia i znudzenia u ucznia. Na zajęciach wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne (gry, układanki, zeszyty "Ortograffiti", programy komputerowe), indywidualizacja oraz takie metody i techniki pracy, które wpływają pozytywnie na motywację i aktywność uczniów podczas zajęć oraz zmniejszają poziom napięcia emocjonalnego, m.in. elementy relaksacji wg Jacobsona, Schulza, metody aktywizujące, kinezjologia edukacyjna Dennisona.
W zajęciach grupy 3 uczestniczy pięcioro uczniów z klasy VI. Celem zajęć jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniów poprzez m.in.: usprawniane funkcji percepcyjno - motorycznych jako jednej z przyczyn niepowodzeń szkolnych. Podczas zajęć stosowane są różne metody i formy pracy, tj.: metody polisensoryczne, aktywizujące, pogadanka, instrukcja, pokaz, ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna i grupowa. Uczniowie pracują w różnym tempie, ale chętnie wykonują wszystkie zadania. W czasie zajęć wykorzystywane są ćwiczenia z serii Ortograffiti, "7 walizek" Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii oraz loteryjki, zabawy ortograficzne, seria PUS-y, gry różnego rodzaju.

Zdjęcia:
Grupa 2
Grupa 3

3. Zajęcia logopedyczne prowadzone są w trzech grupach pięcioosobowych. Pierwszą grupę stanowią uczniowie klasy pierwszej, drugą i trzecią uczniowie klas IV-VI. Wszystkie dzieci zakwalifikowane do udziału w zajęciach wymagają interwencji logopedycznej z powodu wadliwej realizacji różnych fonemów. Tematyka zajęć do tej pory obejmowała ćwiczenia z zakresu kształtowania prawidłowego toru oddechowego, utrwalania oddechu przeponowego oraz ćwiczeń głosowych. Stosowane metody pracy to: dyskusja, burza mózgów, demonstracyjna, praktycznego działania, słowna, naśladownictwa, zadań stawianych do wykonania.. Pomoce dostosowywane są do przygotowanych ćwiczeń: np. bańki, słomki, nożyczki, świeczki, kredki, nitka, piórka, wiatraczki, piłeczki ping-pong, kolorowe papierowe kuleczki, przygotowane szablony obrazków wraz z elementami do ćwiczeń, zestawy do identyfikacji zapachów, karty do ćwiczeń fonacyjnych itp.

Zdjęcia...


4. Koło matematyczno - przyrodnicze pn ,,Odkrywam świat" - gr I to 10 uczniów z klas I- III. Głównym celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań matematyczno - przyrodniczych, kształtowanie umiejętności myślenia twórczego, a także rozbudzanie potrzeb kontaktu z przyrodą oraz kształtowanie proekologicznych postaw. W ramach zajęć zostały zrealizowane zagadnienia dotyczące pogody oraz powietrza. Uczniowie z zaangażowaniem rozwiązywali problemy przyrodnicze: indywidualnie, w parach lub pracując w grupach. Swoje umiejętności rozwijali poprzez wykonywanie doświadczeń, eksperymentów, obserwacji na podstawie których wyciągali wnioski. Wykonywali także proste pomoce, które wykorzystywali do badań w terenie. Ciekawy dobór metod, form pracy i środków dydaktycznych wykonanych we własnym zakresie przez nauczyciela zapewnia na zajęciach wesołą i twórczą zabawę.
Grupa 2 licząca 10 uczniów z klas I-III w ramach zajęć realizowała zostały zagadnienia dotyczące pogody i jej elementów oraz powietrza. Uczestnicy koła przeprowadzali doświadczenia, na podstawie których wyciągali wnioski oraz wykonywali proste ,,przyrządy", które wykorzystywali do badań w terenie. Uczniowie na zajęciach pracowali indywidualnie, w parach oraz w grupach. Głównie stosowane metody pracy podczas zajęć to eksperymenty i doświadczenia , obserwacje oraz pokazy. Wybrane elementy zajęć realizowane były w terenie. Zajęcia wzbogacane były prezentacjami multimedialnymi, natomiast pomoce wykonywane były i gromadzone we własnym zakresie.

Zdjęcia:
Grupa 1
Grupa 2

5. Język angielski kl. I-III - grupa 1- Zajęcia prowadzone są w grupie 10 dzieci z klas I-III SP : 3 dzieci z kl. Ia, 3 z kl. II a i 4 z klasy III a. Grupa 2- Zajęcia prowadzone są w grupie 10 dzieci z klas I-III SP : 4 dzieci z kl. II b, 4 z kl. III a i 2 z klasy III b. Zajęcia odbywają się w środy w godz. 14.25-15.55 /14.25- 15.10.
Wszyscy uczniowie systematycznie uczęszczają na zajęcia, chętnie podejmują zadania. Celem zajęć było zintegrowanie grupy, poszerzanie zdobytej wiedzy o zagadnienia kulturowe, poprawienie komunikacji językowej. W czasie zajęć zastosowano metody aktywizujące, metodę audiolingwalną, TPR. Nieodłącznym elementem zajęć były rymowanki angażujące małą ,motorykę ("Finger rhymes") oraz klaskanki ("Clapping rymes").Uczniowie pracowali indywidualnie i grupowo. Wspólnie tworzyli prace związane z realizowanym zagadnieniem i w oparciu o wprowadzony materiał słownikowy. Dotychczas wykorzystano środki dydaktyczne przygotowane przez nauczyciela oraz w oparciu o materiały pozyskane z Internetu.

Zdjęcia:
Grupa 1
Grupa 2

6. Język angielski kl. IV-VI - grupa 1 - Zajęcia prowadzone są w grupie 10 uczniów z klas IV SP : 7 z kl. IVa, 3 z kl.IV b. Zajęcia odbywają się w poniedziałki w godz. 12.45-14.15 / 12.45-13.30 . Uczestnicy zajęć osiągają dobre i bardzo dobre wyniki w nauce języka angielskiego. Wszyscy uczniowie systematycznie uczęszczają na zajęcia, chętnie podejmują zadania. Celem zajęć było doskonalenie umiejętności językowych oraz wzbogacenie wiadomości z zakresu gramatyki, słownictwa oraz kultury krajów anglojęzycznych. W czasie zajęć zastosowano metody aktywizujące, metodę audiolingwalną, TPR . Nieodłącznym elementem zajęć były klaskanki ("Clapping rhymes") oraz zabawy słownikowe z elementami współzawodnictwa. Uczniowie pracowali indywidualnie i grupowo. Wspólnie tworzyli prace związane z realizowanym tematem i w oparciu o wprowadzony materiał słownikowy. Zajęcia były prowadzone z wykorzystaniem środków dydaktycznych przygotowanych przez nauczyciela oraz materiałów uzyskanych z Internetu .
Grupa 2 liczy 10 uczniów- 9 piątoklasistów i 1 szóstoklasista, którzy wykazali się zdolnościami językowymi lub motywacją do pozalekcyjnej nauki angielskiego. Celem głównym zajęć jest wzrost wiedzy i umiejętności uczniów dzięki: rozwojowi kompetencji kluczowych uczniów, eksperymentalnym metodom nauczania, wspieraniu kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej.
W lutym i marcu 2017 odbyły się zajęcia integracyjne, motywujące do nauki angielskiego. Uczniowie przygotowywali i prezentowali postery na swój temat (ja, moja rodzina, moje hobby itp.). Przeprowadzono gry językowe (tradycyjne i on-line) z wykorzystaniem poznanego słownictwa. Poznawaliśmy historię Guya Fawkes'a z wykorzystaniem ćwiczeń interaktywnych (video clips, audio-visual comprehension). Zajęcia wstępne przygotowują uczniów językowo i metodycznie do zaplanowanej pracy metodą projektu.

Zdjęcia:
Grupa 3
Grupa 4

7. Na zajęcia socjoterapeutyczne uczęszcza pięcioro dzieci (2 chłopców i 3 dziewczynki). Podstawowym celem zajęć jest odreagowanie emocjonalne oraz nabywanie nowych umiejętności w toku zajęć grupowych. Głównym zadaniem podczas spotkań jest stworzenie każdemu uczestnikowi przyjaznej i bezpiecznej atmosfery. Podczas zajęć uczniowie uczą się rozumieć własne potrzeby, aktywizować się, koncentrować, odprężać, wypoczywać, redukować napięcie emocjonalne. Poznają i kształtują różne role i umiejętności społeczne. Dostarcza im się doświadczenia korygujące, a także pozwala odreagować napięcia emocjonalne i ćwiczyć nowe formy zachowań. Podczas zajęć wykorzystuje się różne metody pracy z grupą. Podstawą formą jest praca w kręgu i rundki jako technika dzielenia się swoimi doświadczeniami, a także liczne zabawy, które zmierzają do polepszenia relacji między uczestnikami i ich integracji. Ważną rolę odgrywają także rysunki i prace plastyczne, drama oraz uzupełnianie zdań.

Zdjęcia...

8. Koło matematyczne "Pitagoras" - grupa 1 liczy 10 uczniów: 5 chłopców i 5 dziewczynek w wieku od 11 do 13 lat, a grupa 2 - 10 uczniów: 7 chłopców i 3 dziewczynki w wieku od 10 do 11 lat.
Głównym celem zajęć jest: rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych, pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania, uczenie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym nas świecie, kształtowanie umiejętności stosowania schematów, symboli literowych i rysunków przy rozwiązywaniu zadań i problemów.

Zdjęcia:
Grupa 1
Grupa 2

9. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki - grupa 1 liczy 8 chłopców w wieku od 9 do 12 lat, a grupa 2- 8 uczniów: 3 chłopców, 5 dziewczynek w wieku od 13 do 14 lat.
Celem zajęć jest: Przełamanie strachu przed matematyką i przywrócenie wiary we własne siły, Ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych, Ugruntowanie wiedzy zdobytej ma lekcjach matematyki, Uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych, Wyrobienie poczucia własnej wartości , Rozwijanie logicznego myślenia i formułowania wniosków, Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w życiu codziennym, Wyrabianie nawyku sprawdzania otrzymanych odpowiedzi korygowanie błędów, rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem.
Grupa 3 i grupa 4 liczy łącznie 16 uczniów klas II szkoły podstawowej, : 12 chłopców i 4 dziewczynki
Głównym celem zajęć jest podniesienie poziomu umiejętności matematycznych uczniów ograniczanie pierwszych symptomów trudności szkolnych.

Zdjęcia:
Grupa 1 i 2
Grupa 3
Grupa 4




Od lutego 2017 r. w Gimnazjum odbywają się zajęcia dodatkowe z projektu pn. ,,Aktywny w Gimnazjum, przedsiębiorczy w życiu" w ramach Regionalnego Programu Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Działanie 02.02.00, Poddziałanie 02.02.01 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.
Młodzież rozwija kompetencje kluczowe, kreuje własną ścieżkę edukacyjno-zawodową, uzupełnia swoją wiedzę z nauk ścisłych, j. angielskiego. A dzieje się to z wykorzystaniem metody projektu, eksperymentowania, technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Laboratorium języka angielskiego
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w wymiarze dwóch godzin. Uczestniczy w nich 12 uczniów klas I b i II ab Gimnazjum. Dotychczas pracowano w modułach: człowiek, szkoła -opisywanie siebie, wypełnianie formularzy, tworzenie wizytówek. Uczniowie chętnie uczestniczą w proponowanych im aktywnościach. Szczególnie podobały im się elementy wykorzystujące ICT: tablicę interaktywną, zajęcia z tabletami/smartfonami. Zajęcia wstępne przygotowują uczniów językowo i metodycznie do zaplanowanej pracy metodą projektu.
Zdjęcia

Laboratorium matematyczne
Grupa liczy 12 uczniów: 6 chłopców i 6 dziewczynek. Wszyscy chętnie pracują. Wybrali temat projektu "Czy matematyka potrzebna jest w życiu codziennym?". Wspólnie z opiekunem omówili zadania na najbliższy czas, wypracowali zasady usprawniające pracę w grupie. Młodzież często korzysta z różnych źródeł (Internet, książki, karty pracy), samodzielnie układa zadania tekstowe, rozwiązuje zadania tekstowe osadzone w kontekście praktycznym. Gimnazjaliści coraz sprawniej argumentują, wyciągają wnioski i uzasadniają zadania i problemy.
Zdjęcia

Laboratorium przyrodnicze 1
Uczestnicy (8 uczniów z klasy II i 4 uczniów z klasy I) pracują metodą projektu na temat: ,,Wszechobecne ciśnienie". Dzięki udziałowi w zajęciach przyswoją wiadomości na temat ciśnienia atmosferycznego i hydrostatycznego. Realizacja poszczególnych zadań wymagać będzie wykorzystania sprzętu komputerowego oraz zasobów Internetu oraz wysokiej aktywności gimnazjalistów. Posłużą temu metody i formy pracy, m.in.: wykorzystanie tekstów źródłowych, burza mózgów, dyskusja metodą "za i przeciw", wykład, wystąpienia publiczne, projekcja filmu, eksperyment, praca w grupach i różnego rodzaju dyskusje.
Zdjęcia

Laboratorium przyrodnicze 2
W zajęciach uczestniczy 12 uczniów : 9 dziewcząt i 3 chłopców ( 7 uczniów z klasy 1 gimnazjum i 5 uczniów z 2 klasy gimnazjum). Uczniowie chętnie wykonują doświadczania demonstrowane przez nauczyciela lub na filmach w Internecie. W tym semestrze realizowany jest projekt : "Żywioł wody". W trakcie zajęć uczniowie poznają i zbadają właściwości fizyczne wody służące rozwojowi życia , np. Napięcie powierzchniowe, gęstość wody, siła wyporu ... Zbadają właściwości fizyczne i chemiczne wody w Łynie ( ew. w Gubrze). Poznają przystosowania roślin i zwierząt do życia w wodzie. Poznają obsługę mikroskopu i mikroświat wody w Łynie. Rozpoznają zanieczyszczenia wody oraz działanie oczyszczalni ścieków.
Zdjęcia

Koło matematyczne
Grupa liczy 12 uczniów: 6 chłopców i 6 dziewczynek. Celem zajęć jest: pogłębianie wiadomości i umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki; rozwiązywanie problemów w sposób twórczy; odkrywanie, formułowanie i rozwiązywanie problemów; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, wyciąganie wniosków po przeprowadzonym eksperymencie, doświadczeniu, rozwiązaniu zadania problemowego; rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych nietypowych rozwiązań; rozwijanie zainteresowań uczestników zajęć oraz motywowanie ich do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy z wykorzystaniem multimediów; rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności; zachęcanie do samodzielnych poszukiwań i umiejętność korzystania z opracowań matematycznych; kształtowanie wśród uczniów umiejętności uczenia się; przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Uczniowie na zajęciach pracują w grupach i indywidualnie. Rozwiązują zadania tekstowe o różnej tematyce. Krzyżówki, łamigłówki, rebusy i quizy sprawiają im dużą radość.
Zdjęcia

Doradztwo edukacyjno - zawodowe w projekcie
1. Zajęcia warsztatowe.
Odbyły się 2 warsztaty dla uczniów klas II pt. "Moje mocne strony i zainteresowania". Celem warsztatów było: stworzenie uczniom możliwości poszerzenia ich wiedzy na temat osobistego potencjału tj: mocnych stron, zainteresowań i predyspozycji zawodowych. W czasie zajęć uczniowie pracowali takimi metodami jak: burza mózgów, dyskusja kierowana. Wypełnili ankietę skłonności zawodowych i korzystali z programu "Mój zawód- moja przyszłość". Pracowali zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Uczniom także zaprezentowano grę Talent Game "Tajemnice Aeropolis". Uczniom na zajęciach najbardziej podobały się: zabawy, poznawanie swoich skłonności zawodowych, atmosfera.
2. Wycieczka zawodoznawcza
15 lutego 2017r. odbyła się wycieczka zawodoznawcza do Komendy Powiatowej Policji w Bartoszycach. W wycieczce wzięło udział 15 uczniów klasy II gimnazjum (5 dziewcząt i 10 chłopców). Uczniowie zapoznali się ze specyfiką pracy w Policji- poznali rolę i zadania Policji. Zapoznali się z poszczególnymi działami pracy w Policji, a w szczególności z wydziałem dochodzeniowym i drogowym. Uczniom zostały zaprezentowane warunki i procedura naboru do Policji oraz specjalistyczny sprzęt, jakim dysponuje placówka. Poruszone także zostały kwestie bezpieczeństwa i odpowiedzialności prawnej nieletnich.
3. Indywidualne rozmowy doradcze
Z indywidualnych konsultacji ukierunkowanych na wybór dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej skorzystało pięcioro uczniów (3 dziewczęta i 2 chłopców). Uczniowie w czasie konsultacji przy wsparciu doradcy opracowali Indywidualny Plan Działania, w którym zawarli informacje dotyczące ich osobistego potencjału tzn. zainteresowań, umiejętności, wartości i cech osobowości. Doprecyzowali obszar swoich zainteresowań zawodowych oraz wskazali zawody z wybranego obszaru. Zamieścili informacje o źródłach wiedzy o zawodach i kierunkach kształcenia. Uczniowie korzystali z Informatora o zawodach, teczek o zawodzie, program e- szok i programu "102 zawody z przyszłością". Rodzice uczniów otrzymali informację nt. roli rodziców w procesie rozwoju edukacyjno- zawodowego dziecka wraz z prośbą o wypełnienie arkusza wsparcia dla swojego dziecka.
Zdjęcia

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z j.angielskiego
W zajęciach uczestniczy ośmioro uczniów klas IIab Gimnazjum, którzy dotychczas mieli problemy z opanowaniem koniecznych wiadomości i umiejętności językowych. Celem głównym zajęć jest zmniejszenie trudności edukacyjnych u uczniów. Na spotkaniach dotychczas powtarzano materiał przedmiotowy w zakresie liczb ( quantity, time and numbers), opisywano przyszłość (will/won't, to be going to), słownictwa sportowego. Wpłynęło to na utrwalenie umiejętności i wiadomości. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego prowadzone są metodami aktywizującymi.
Zdjęcia

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki
Grupa liczy 8 uczniów: 4 chłopców i 4 dziewczynki. Celem zajęć jest: wyrównanie braków w opanowaniu podstawowych wiadomości i umiejętności; utrwalenie zdobytych umiejętności i wiedzy z matematyki; prezentowanie wyników własnych obserwacji i przemyśleń; motywowanie do samodzielnego wykonywania zadań; wdrażanie do systematycznej i wytrwałej pracy.
Zdjęcia

Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne
Uczestniczy 10 uczniów posiadających deficyty rozwojowe funkcji percepcyjno - motorycznych, w tym 5 uczniów posiadający opinię Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej stwierdzającą dysleksję. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu, po jednej godzinie na grupę. Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne realizowane są według planu opracowanego na okres trwania projektu. Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne (gry, układanki, zeszyty "Ortograffiti", programy komputerowe), indywidualizacja oraz takie metody i techniki pracy, które wpływają pozytywnie na motywację i aktywność uczniów podczas zajęć oraz zmniejszają poziom napięcia emocjonalnego, m.in. elementy relaksacji wg Jacobsona, Schulza, metody aktywizujące, kinezjologia edukacyjna Dennisona.
Zdjęcia




Bierzemy udział w XXIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. Temat projektu to: "Przestrzeń publiczna jako miejsce wolne od symboli propagujących systemy totalitarne. Lokalni bohaterowie w przestrzeni publicznej".
W dniu 1 kwietnia 2016 r. weszła w życie ustawa o dekomunizacji, która mówi o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej. Zgodnie z tą ustawą wynika konieczność zmiany nazw dwóch ulic w naszym mieście r11; ulicy 22 lipca i ulicy Karola Świerczewskiego.
Chcemy zaproponować nowe nazwy, które będą wyrazem hołdu dla naszych lokalnych, bohaterów:
1. Księcia Józefa Jana Giedroycia
2. Stefana Grodzickiego
Poniżej przedstawiamy krótkie uzasadnienie naszych propozycji, zapraszamy do poznania życiorysów naszych kandydatów i wyrażenia swojej opinii w ankiecie, która jest dostępna na stronie pod adresem: Link
Nasi kandydaci ...




Wydanie i przyjmowanie Zgłoszeń do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Sępopolu na rok szkolny 2017/2018 dla dzieci 6-letnich zamieszkałych w obwodzie szkoły od 5 kwietnia do 23 kwietnia 2017 r. w godzinach pracy sekretariatu 8.00 - 15.15 i na stronie szkoły www.zspsepopol.pl.

Zgłoszenie dziecka (kandydata) do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Sępopolu



Rekrutację do Przedszkola Samorządowego na rok szkolny 2017/2018
Wydanie i przyjmowanie Wniosków o przyjęcie dziecka (kandydata) do Przedszkola Samorządowego w Sępopolu od 24 kwietnia 2017r. do 12 maja 2017r. w godzinach pracy sekretariatu 8.00- 15.15 i na stronie szkoły www.zspsepopol.pl. (Na podstawie Zasad rekrutacji z 5 kwietnia 2017r).

Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego/zespołu wychowania przedszkolnego w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Sępopolu





W marcu 2017r. odbył się konkurs na prezentację multimedialną lub pracę plastyczną pod tytułem: Symbole kultury rosyjskiej.Celem konkursu było
- rozszerzenie wiedzy o Rosji
- popularyzacja kultury rosyjskiej
- kształtowanie wyobraźni,umiejętności plastycznych, i informatycznych uczniów
- przezwyciężanie stereotypów.

W kategorii praca plastyczna: I miejsce: Sylwia Rybińska kl. III B G, II miejsce: Roksana Kindlarska kl. II B G.
















W kategorii prezentacja multimedialna:I miejsce ex aequo: Gabriela Kubicka kl. II B G, Kamil Sobiecki kl. I B G.
Prezentacja 1
Prezentacja 2

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie.
Gratulujemy wysokiego poziomu prac, kreatywności, zaangażowania i wytrwałości. Życzymy dalszych sukcesów!
Komisja Konkursowa









Chrystusie...

Jeszcze się kiedyś rozsmucę,
Jeszcze do Ciebie powrócę,
Chrystusie...

Jeszcze tak strasznie zapłaczę,
Że przez łzy Ciebie zobaczę,
Chrystusie...

I taką wielką żałobą,
Będę się żalił przed tobą,
Chrystusie...

Że duch mój przed Tobą klęknie
I wtedy serce mi pęknie,
Chrystusie...


Julian Tuwim



Na święta Zmartwychwstania Chrystusa Pana
składamy wszystkim najserdeczniejsze życzenia:
obfitości łask Bożych, zdrowia, radości,
wytrwałości w codziennym zmaganiu się
z przeciwieństwami, poczucia siły, pokoju
i nieustającej wiary i nadziei.


Społeczność ZSP w Sępopolu






Strefa rodzica

Nowa strona WWW



Zbiórka na sztandar





Nasze przedszkole
Współpraca

Projekty
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
right border
unten links unten rechts


1791822 Unikalnych wizyt

Powered by powered by php-fusion   |   Theme by Moded By: UCTXs Themes

Based on greeny by: Design by Matonor